11 Kasım 2011 Cuma

east coast road trip - part 1

Pazar sabahi daha gunes dogmadan uyanip, bitli otelin balkonundan gunesin dogusunu, muhtesem bir renk soleniyle izledikten sonra hemen yola koyulduk. Hedefimiz 3 gun sonra new york cityde olmakti ve onumuzde yaklasik 1280 mil bir mesafe vardi. Nyc deki otel harici bir ayarlama yapmamistik ve ilk gun gidebildigimiz kadar gidip, yol uzerinde bir yerlerde kaliriz diye dusunuyorduk. Gps imiz vardi ve interstate 95 i izleyecektik. Tabi ki daha miaminin cikisinda gps bizi i- 95 yerine bambaska otobanlara cikararak orlandoya goturmeye calisti ama sonunda bir sekilde buldugumuz i- 95 i bir kac istisna haric kaybetmeden nyc ye kadar takip ettik.

Yoldaki ilk gunumuz pazar gunune denk geldiginden ozellikle oglene kadar, herkes kilisede oldugundan, oldukca sakindi. 7elevenden igrenc sandvicler alip birer isiriktan sonra cope attiktan sonra floridanin outer banks ini gezerek cape canaveral e dogru ilerledik.  Gps guvenimizi sarstigindan Bir benzinlikten harita alip, melbourne dan okyanus kenarina indik ve satellite beach, pelican beach, patriot hava ussunu gecerek meshur cocoa beache vardik. Surf tutkunlarinin merkezi olan plaj oldukca kalabalikti. Biraz baktiktan sonra, ki bence kesinlikle girilebilir bir deniz degildi, cape canaverale dogru ilerledik. Oradan da kennedy space center e gittik, cok buyuk bir ziyaretci merkezi var, muhakkak turla gezmek zorundasiniz ve bu da en az yarim gununuzu aliyor, isterseniz oglen astronotlarla beraber ogle yemegi yiyebiliyorsunuz. Bizim onumuzde uzun bir yol oldugunda sadece bahcede dolanmakla yetindik, ama girememek icimize oturdu. Bir dahaki sefere deyip, oradan ayrildik. Gune igrenc yemeklerle basladigimizdan, bir de kfc ye girmenin bir zarari olmaz diye dusunduk ve yol ustu bir benzinlikte durduk, o gun orada oturan yasli ciftin bir fotografini cekseydim, muhakkak odul alirdim, eminim. Amerikanin bir kosesinde, benzinlikte, cok sik giyinmis, muhtemelen kiliseden cikmislar, kibar kibar kizarmis tavuk yiyen 80 yaslarinda bir cift. Babannemin fastfood yedigini hayal bile edemiyorum.

Pis yemegimizi yedikten sonra tekrardan i- 95 e ciktik ve artik ilerlemek icin yola koyulduk. İlk istikametimiz jacksonville. Bu arada kisaca yol sistemini anlatayim, yol 3 ile 5 serit arasinda degisiyor, kimi yerle genis, kimi yerlerde daraliyor ama karsi yonle arasinda bayagi mesafe var, cogu zaman aradaki agaclardan gormuyorsunuz bile karsi seridi, ayni zamanda saginizda da surekli agaclar var. Yol uzerinde herhangi bir duraklama alani yok, ancak ortalama 2- 3 milde bir cikislar var ve o cikislarda, benzinlik, restoran ve otel bulunuyor. Yol un yaninda ama uzerinde degil.

Jacsonville e ulastigimizda bir anda yagmur indirince duraklamadan gectik orayi ve georgia eyalaletine giris yaptik. Eyalet girislerinde otoban uzerinde hosgeldiniz tesisleri var, hatta bazi eyaletlerde - south carolina -  gibi kapi yapmislar resmen otobana. Geceyi georgianin savannah sehrinde gecirmeyi planlamistik gun icinde ama baktik daha gidebiliyoruz, gidebildigimiz kadar gidelim, yol uzerinde kaliriz dedik ve boylece south carolina nin santee kasabasina vardik. Benzinliklerde kupon brosurleri var onlardan alirsaniz geceligi ortalama 60 dolara iki kisi kahvalti dahil gayet guzel konaklayabilirsiniz. Biz best western santee de kaldik ve oldukca memnun kaldik. Esasinda mantik amerikan korku filmlerindeki yol ustu moteller gibi, arabani odanin onune cekiyorsun, iceri girip uyuyorsun, tek farki odalarin neredeyse 5 yildizli otel konforu. Odalarda kablo tv, buzdolabi, kasa, utu, akliniza ne gelirse var. Otelin dahilinde laundry de var, gidip kiyafetlerinizi yikayabilirsiniz. Bir de minik bir havuzu var otelin, fitness odasi da mevcut.

Aksam yemegi icin otelin yanindaki bir deniz urunleri restoranina gittik, butun yedigimiz pis seylerden sonra, burada yemekler superdi. Hatta amerikadaki en iyi ogunlerimizden biriydi kesinlikle. Yas ortalamasi 60 uzeri garson kizlar servis yapiyor. Sevgilim guzel bir biftek yedi, ki oldukca mutluydu seciminden, ben de captains plate adinda icinde karides, deniz taragi ve  tilapia baligi olan bir tabak siparis verdim. Karides ve tarak muhtesemdi ancak balik cok lezzetsizdi. Neyse zaten tabak cok buyuk oldugundan baliga sira da gelmedi, yani ben de yedigimden cok mutluydum. 2 bardak margaritayi da yuvarlayinca, kucuk bir yuruyusun ardindan hemen sizdik zaten.