4 Ekim 2010 Pazartesi

kremalı mantar çorbası



normalde çorba sevmeyen biri olarak, havalar bir anda serinleyince, bir de üzerine grip olunca bir haftada 4 çeşit çorba yapmış bulundum. mantar çorbasını daha önce hiç yapmamıştım, şöyle bir internette araştırdım ama herkes farklı bir yöntemle yapıyordu. ben standart çorba mantığıyla yaptım, unu kavur, sebzeleri ekle, suyu ekle, kaynat. bence oldukça başarılı oldu, mantarı bol, zengin bir içeriği oldu, özellikle karabiber de ilave edince lezzeti iyice arttı. geçelim tarife:

3 yemek kaşığı un
2-3 yemek kaşığı sıvıyağ
200 gr mantar
1/2 limon suyu
4 su bardağı su
1/2 su bardağı süt
tuz


 ince ince dilimlediğimiz mantarları dışarda bekletmeden doğrudan limonlu suya atalım. böylece beyaz renklerini koruyacaklardır. sıvı yağda unu kokusu gidene kadar kavuralım. limonlu suyun içinden aldığımız mantarları da ekleyerek birkaç kez çevirelim. daha sonra yavaş yavaş soğuk suyumuzu ekleyelim, sürekli karıştırarak topaklanmadan kaynatalım kaynayınca sütünü ilave edelim ve tuz ekleyelim. mantarların pişmesi için birkaç dakika daha kısık ateşte pişirelim.


 afiyet olsun...


bu tarif su miktarından da anlaşılacağı üzere 2-3 kişiye ancak yeter, daha kalabalık olacaksanız, su ve un miktarını arttırarak çoğaltabilirsiniz.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder